В.Симоненко
1. Прокоментуйте рядки з поезії В.Симоненка:
Можна вибрать друга і по духу брата,
Та не можна рідну матір вибирати.
2. Вмотивуйте, чому В.Симоненко наполягає на тому, щоб кожна людина поспішала жити? Чи маєте ви досягнення, будь-які позитивні результати за прожитий час? Якщо так, то які?
3. Доведіть, що вірш В.Симоненка «Гей, нові Колумби й Магеллани» - це ствердження ідеї руху вперед, пошуку, відкриттів і самовідкриттів. Свої думки обґрунтуйте.
А. Малишко
1. Порівняйте ідейний зміст творів А.Малишка «Пісня про рушник» і В. Симоненка «Лебеді материнства». Сформулюйте висновок.
2. Висловіть власну думку стосовно того, з приводу чого викликані хвилювання, «ревний біль і ревний жаль» у творі А.Малишка «Стежина», коли він згадує стежину.
3. Висловіть власний погляд стосовно того, як сучасне покоління шанує і поважає надбання наших предків (А.Малишко «Приходять предки»)
А. Дімаров
1. Чому, на ваш погляд, Толя відчував себе щасливим після того, як у нього з’явилися нові друзі? Чи робить дружба людину щасливою? Відповідь вмотивуйте.
2. Чи можна, на ваш погляд, вважати Толю таким, який не має сили волі, не дотримується обіцянок, зобов’язань? Відповідь вмотивуйте.
3. Дослідіть, з якою метою А.Дімаров використовує сміх, описуючи пригоди, які траплялися із головними героями твору.
А.Голобородько
1. Висловіть власну думку стосовно значимості знання мови кожним українцем. Відповідь обґрунтуйте, посилаючись на свої спостереження, зміст події (А.Голобородько «Наша мова»)
2. Що символізує рушник для українців? Чим пояснити те, що подорожуючі перев’язані рушниками? Відповідь вмотивуйте. (А.Голобородько «Ми йдемо»)
3. Чому, на ваш погляд, В.Голобородько згадував із свого дитинства замовляння дощу («З дитинства: Дощ»)? З чим асоціюється дощ?
Література 5 клас
Б.-І. Антонич
Література 7 клас
Українська література 9 клас
Відповіді до білетів ДПА-2011
Українська література 11 клас
Відповіді до білетів ДПА-2011
Іван Нечуй-Левицький. Факти із життя
Ліна Костенко "Чайка на крижині", "Крила"
Допоміжний матеріал до теми
"Л. КОСТЕНКО. «ЧАЙКА НА КРИЖИНІ», «КРИЛА».
Утвердження ідеї про те, що духовне багатство – найбільший скарб у житті"
Фразеологічний калейдоскоп
В українській мові є чимало фразеологізмів зі словом "крила":
• ростуть (виростають) крила — хто-небудь відчуває приплив сили, енергії, натхнення;
• як на крилах — у доброму настрої, на піднесенні; дуже швидко;
• під своє крило — для захисту, опікування;
• давати крила — викликати в кого-небудь піднесення, натхнення, почуття впевненості у собі, у своїх силах, здібностях;
• обламувати крила — позбавити кого-небудь високих прагнень, поривань, мрій;
• опустити крила — утратити впевненість у собі, примиритися з чимось, зневіритися у своїх силах;
• обпалювати собі крила — зазнавати невдачі в чому-небудь; не досягати чогось бажаного;
• складати крильця — відмовлятися від будь-яких дій, від боротьби; скорятися;
• підрізати крила — позбавити кого-небудь можливості здійснювати щось; підірвати міць, знесилити когось або обмежити поле діяльності.
Крила — це символ духовності, багатства думки, емоційного піднесення, могутності, незалежності й впевненості. У греків крила символізували любов і перемогу. Давньогрецький філософ Платон вважав крила символом розуму.Їх зображують на взутті (як у Меркурія), що означає здатність до величезного духовного піднесення (Словник символів).
Кросворд
Розгадавши кросворд, визначити, які риси характеру притаманні поетесі(її ім’я – ключове слово).
У творах Ліни Костенко, з якими ми щойно познайомилися, йшлося про «крилатість» людини, про її мрію осягти навколишній світ, зрозуміти його, жити з ним у гармонії. Людина створена з добра і зла, тому вона і добра, і зла. Все залежить від її вибору. «Крилатість» доступна не всім людям. І не завжди такі люди знаходять розуміння серед собі подібних. Але завдяки їх мужності, розуму, бажанню пізнати світ, підкорити небо, стихії, їх «крилатості» й відбувається прогрес людства.
Ліні Костенко на згадку про зустріч 15 лютого 2011 року,яка повинна була відбутися у львівському драмтеатрі ім. М.Заньковецької У час донів і армагедонів, Фізичної й духовної зарази Не може бути жодної образи: Поет як Бог над світом без кордонів. Його чекають спраглою душею, Як світла,чистоти,озону. Не перетвориться країна в зону, Коли літає Бог над нею.
Не люблю ідолів людських, Мертвих голів,статуй незрячих, Які ніколи не заплачуть І не почують слів мирських. Шевченка-ідола не знаю, Старого діда мовчазного, До влад всіх доброго такого, Його давно вже не кохаю. Люблю Шевченка,та не того- Вогненного,молодого, І в його слові золотому Знімаю з серця життя втому, Стаю собою назавжди.
Ліні Костенко на згадку про зустріч 15 лютого 2011 року,яка повинна була відбутися у львівському драмтеатрі ім. М.Заньковецької
ВідповістиВидалитиУ час донів і армагедонів,
Фізичної й духовної зарази
Не може бути жодної образи:
Поет як Бог над світом без кордонів.
Його чекають спраглою душею,
Як світла,чистоти,озону.
Не перетвориться країна в зону,
Коли літає Бог над нею.
Не люблю ідолів людських,
ВідповістиВидалитиМертвих голів,статуй незрячих,
Які ніколи не заплачуть
І не почують слів мирських.
Шевченка-ідола не знаю,
Старого діда мовчазного,
До влад всіх доброго такого,
Його давно вже не кохаю.
Люблю Шевченка,та не того-
Вогненного,молодого,
І в його слові золотому
Знімаю з серця життя втому,
Стаю собою назавжди.
Рефлекція на виставу театру ім. М.Заньковецької
ВідповістиВидалити"Ромео і Джульєтта в кінці листопада"
Десь ходить Ромео,десь ходить Джульєтта
Завжди поруч з нами на відстані руки,
Зовсім не тіні,не вигадка поета,
Реальні й гарячі,як юності роки.
Десь ходить Трістан,десь ходить Ізольда,
Живе завжди Мавка в сопілці Лукаша,
Шукає свого Кая малесенька Герда,
Як і Евридику Орфея душа.
Десь ходить любов висока і горда
Завжди поруч з нами на відстані руки,
Живе в нашім серці,в сонячних акордах,
Не страшні їй грози,розлуки і роки.
У слові "рефлексія",на жаль,допущена помилка.
ВідповістиВидалити