суботу, 11 червня 2011 р.

Завершено перевірку власного висловлення учасників ЗНО з української мови та літератури

Одним із основних етапів зовнішнього незалежного оцінювання з української мови поряд із виконанням суто тестових завдань, було написання власного висловлення типу роздуму на певну тему. Ця частина тесту є дуже важливою, бо спрямована на перевірку загального рівня культури  й духовного розвитку учасника ЗНО, на виявлення знань національної і світової літератури, історії, мистецтва, умінь правильно формулювати тезу, преконливо її доводити, чітко викладати думки, робити висновки, доречно вживати слова й грамотно оформлювати написане.


І ось преред нами бланки "Б".  Всі роботи закодовані, тому звідки вони - можна було лише здогадатися. Якщо багато русизмів - Східна Україна, дехто практично все висловлювання писав російською мовою. У таких випадках ми зазначали: "Робота написана іноземною мовою" - і по всіх критеріях виставляли "0".

Максимально за роботу можна отримати 24 бали: 12 -  за грамотність, 12 - за зміст (Див."Критерії..." http://tsybulyanskabigmirnet.blogspot.com/2011/06/blog-post_07.html#more). 
Текст має бути не лише грамотний, а й насичений прикладами з літератури, життя, історії. Обсяг – не менше 100 слів. Один учень написав роботу на одне речення, інший – рівно на 100 слів, третій переписав дослівно шматок тексту, який був у тестовому зошиті. За плагіат отримав нуль балів. 
Особисто у мене були роботи, за які поставила 22 бали, а були й такі, які мали 5 балів, траплялися й такі, які були зовсім не за темою.

Учні, на жаль, пишуть комп’ютерною мовою, можуть перенести одну букву, наприклад, «проблем – а». Трапляються казуси (Див. нижче «Перли…»). Звичайно, діти преревантажені, хвилюються, тому, мабуть,  і трапляються такі опуси.

 

«Перли» випускників

(власне висловлювання на тему 
«Будь-яка проблема – це можливість стати кращим»), 
читання і обговорення яких додало екзаменаторам кілька хвилин життя!


·         Сміх буде тому, хто немає проблем. Плач буде перламутровий тому, хто не має проблеми.

·         Ось його вірш «Мені вже сімнадцятий минало» він взятий з життя, що схоже на наше.

·         У своєму вірші «Мені тринадцятий минало я пас ягнята біля воріт»…

·         У творі «Кам’яний хрест» Кайдашева сім’я знайшла правильний вихід із цієї проблеми.

·         Також можу навести приклад на собі.

·         Чим більше гуль на голові, тим людина досвідченіша. Та кому хочеться носити ці гулі.

·         Мені вже сімнадцять років, а я ще ні разу не приповзала додому.

·         Це приклад з мого життєвого циклу.

·         У сімнадцять років я випадково завагітніла.

·         До цього списку можна віднести братів-боксерів Куличків.

·         У творі «Три зозулі з покльоном» чоловік поїхав на заробітки.

·         Герою «Кам’яного хреста» видали маленький неродючий клаптик землі.

·         Проблеми можуть мати різний характер та різний розмір. Одні люди орієнтують на характер, а інші на розмір.

·         Буває таке, що дитину в сім’ї виховує одна людина: мама, папа чи дідусь з бабусею.

·         Життя влаштовує нам випробування, зчісує нам коліна.

·         В народі говорять: «Свої вила цікавіші за інші».

·         У творі «Непощастило» нашого місцевого письменника Андрія Петровича …


А цими «перлами» поділились інші екзаменатори

• Наздогнав проблему і дав їй добре мечем…


• Проблеми вчать людей, щоб не забували про Україну. Якби не було проблеми, то не було б України. Україна не може бути без проблем, вона увесь час шукає собі проблеми.


• Чернетка – є проблема, без чернетки – нічого не вартуєш.



• Кохання призводить до невиліковних хворіб. Як приклад, наведу Мавку і Лукаша. Деякі проблеми можна видалити лише хірургічним путьом…


• Друга світова війна – це теж проблема, після якої ми стали жити краще… 


P.S. 
Тож хто вони - нові українські студенти? Як вони мислять і як вміють висловлювати свої думки? 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Дякую, що завітали на мій блог