Одним із основних етапів зовнішнього незалежного оцінювання з української мови поряд із виконанням суто тестових завдань, було написання власного висловлення типу роздуму на певну тему. Ця частина тесту є дуже важливою, бо спрямована на перевірку загального рівня культури й духовного розвитку учасника ЗНО, на виявлення знань національної і світової літератури, історії, мистецтва, умінь правильно формулювати тезу, преконливо її доводити, чітко викладати думки, робити висновки, доречно вживати слова й грамотно оформлювати написане.
І ось преред нами бланки "Б". Всі роботи закодовані, тому звідки вони - можна було лише здогадатися. Якщо багато русизмів - Східна Україна, дехто практично все висловлювання писав російською мовою. У таких випадках ми зазначали: "Робота написана іноземною мовою" - і по всіх критеріях виставляли "0".
Максимально за роботу можна отримати 24 бали: 12 - за грамотність, 12 - за зміст (Див."Критерії..." http://tsybulyanskabigmirnet.blogspot.com/2011/06/blog-post_07.html#more).
Текст має бути не лише грамотний, а й насичений прикладами з літератури, життя, історії. Обсяг – не менше 100 слів. Один учень написав роботу на одне речення, інший – рівно на 100 слів, третій переписав дослівно шматок тексту, який був у тестовому зошиті. За плагіат отримав нуль балів.
Особисто у мене були роботи, за які поставила 22 бали, а були й такі, які мали 5 балів, траплялися й такі, які були зовсім не за темою.
Особисто у мене були роботи, за які поставила 22 бали, а були й такі, які мали 5 балів, траплялися й такі, які були зовсім не за темою.
Учні, на жаль, пишуть комп’ютерною мовою, можуть перенести одну букву, наприклад, «проблем – а». Трапляються казуси (Див. нижче «Перли…»). Звичайно, діти преревантажені, хвилюються, тому, мабуть, і трапляються такі опуси.
«Перли» випускників
(власне висловлювання на тему
«Будь-яка проблема – це можливість стати кращим»),
читання і обговорення яких додало екзаменаторам кілька хвилин життя!
читання і обговорення яких додало екзаменаторам кілька хвилин життя!
· Сміх буде тому, хто немає проблем. Плач буде перламутровий тому, хто не має проблеми.
· Ось його вірш «Мені вже сімнадцятий минало» він взятий з життя, що схоже на наше.
· У своєму вірші «Мені тринадцятий минало я пас ягнята біля воріт»…
· У творі «Кам’яний хрест» Кайдашева сім’я знайшла правильний вихід із цієї проблеми.
· Також можу навести приклад на собі.
· Чим більше гуль на голові, тим людина досвідченіша. Та кому хочеться носити ці гулі.
· Мені вже сімнадцять років, а я ще ні разу не приповзала додому.
· Це приклад з мого життєвого циклу.
· У сімнадцять років я випадково завагітніла.
· До цього списку можна віднести братів-боксерів Куличків.
· У творі «Три зозулі з покльоном» чоловік поїхав на заробітки.
· Герою «Кам’яного хреста» видали маленький неродючий клаптик землі.
· Проблеми можуть мати різний характер та різний розмір. Одні люди орієнтують на характер, а інші на розмір.
· Буває таке, що дитину в сім’ї виховує одна людина: мама, папа чи дідусь з бабусею.
· Життя влаштовує нам випробування, зчісує нам коліна.
· В народі говорять: «Свої вила цікавіші за інші».
· У творі «Непощастило» нашого місцевого письменника Андрія Петровича …
А цими «перлами» поділились інші екзаменатори
• Наздогнав проблему і дав їй добре мечем…
• Проблеми вчать людей, щоб не забували про Україну. Якби не було проблеми, то не було б України. Україна не може бути без проблем, вона увесь час шукає собі проблеми.
• Чернетка – є проблема, без чернетки – нічого не вартуєш.
• Кохання призводить до невиліковних хворіб. Як приклад, наведу Мавку і Лукаша. Деякі проблеми можна видалити лише хірургічним путьом…
• Друга світова війна – це теж проблема, після якої ми стали жити краще…
P.S.
P.S.
Тож хто вони - нові українські студенти? Як вони мислять і як вміють висловлювати свої думки?
Немає коментарів:
Дописати коментар