вівторок, 18 листопада 2014 р.

Слова без смислового навантаження

Часто вживані слова, які не мають смислового навантаження і не допомагають зрозуміти написане, називають канцеляризмами. Вони збіднюють і знеособлюють нашу мову, роблять її сухою, мертвою, часом важкою для розуміння.
До них належить слово «приймати» у виразах: приймати постанову — природно і просто цю фразу можна передати одним словом — постановити. Відповідно
приймати рішення — вирішувати. Слово «давати» у сполученнях: давати клятву замінюємо на присягати,
давати можливість — дозволяти, 
давати питання — запитувати, 
давати показання — свідчити, 
дати начало — започаткувати, 
дати добро — схвалити. 
Слово «знаходиться» є канцеляризмом у виразах: знаходиться під вартою, якому відповідає слово ув’язнений
знаходиться в користуванні — є в ужитку, 
знаходиться на ремонті — ремонтується. 
Вираз «з метою» вжито також для зв’язку слів у таких сполученнях:
з метою вдосконалення — для вдосконалення, 
з метою виявлення певних недоліків... — щоб виявити певні недоліки. 
Слово «мета» вживаємо лиш тоді, коли насправді є мета, в інших випадках воно зайве.

Отож, висловлюймось простіше. Замінюймо канцеляризми виразами, властивими нашій мові. Вживаймо короткі прості речення. Викладаймо інформацію стисло, без зайвих слів.

7 коментарів:

  1. Лілія Степанівна, дякую вам за це допис тому що ви показуєте як правильно вживати слова і що спочатко необхідно подумати що сказати.
    Необхідно вживати слова правильно і скорочено.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Так, слова- "не мідяки, якими можна розкидатися"...

      Видалити
  2. Читаючи допис зрозуміла наскільки милозвучнішим стає речення вживаючи простіші вирази.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Так, допис справді цікавий. Інколи важливо звертати увагу на своє мовлення.

      Видалити
  3. Не можу не погодитись із думкою, поданою в статті. Спілкуючись з друзями, шукаючи інформацію в інтернеті, можна помітити багато лишніх слів. Проте, на мою думку, тема не є актуальною. Люди мають право спілкуватись так як їм зручно. Насправді це може бути важливо у випадках, коли розмовляють високопосадовці чи інші впливові люди.

    ВідповістиВидалити
  4. Дуже корисна інформацію адже при спілкуванні усі люди використовують забагато слів.На мою думку дуже цікава стаття.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Стаття справді цікава. Але ж не варто переживати над кожним своїм словом. Це забиратиме забагато часу.

      Видалити

Статті, які вам сподобаються

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ratings and Recommendations by outbrain

Дякую, що завітали на мій блог